Sunday, 8 January 2012

Minggu Pertama Berlalu

Alhamdulillah.

Hari Ahad yang ke-2 dalam bulan Januari 2012.
Terjaga dalam pukul 5.20 pagi.
Otak yang sudah dilatih bangun awal hari-hari. 
Hari ini dapat buat dalam waktu yang lebih kurang tepat.
Ada waktunya hujung2 minggu ni 'subuh gajah!'. 

Lebih kurang tiga minggu lagi bertolak ke Pulau Pinang.
Will be the longest journey ever by car. For me.
Syukur kepada Allah S.W.T kerana dipermudahkan urusanku di sini.
Terima kasih kepada ketua kerana meluluskan permohonan Cuti Kerja Sambilan (CKS) selama dua minggu.

Minggu pertama bulan Januari 2012.
Semuanya berjalan seperti biasa.
Di tempat kerja yg memerlukan tenaga serta usaha lebih.
Dan aku juga belajar untuk lebih berhati-hati dalam berkawan di sini.
Kadang2 kita perlu buat2 bodoh untuk menunjukkan kebodohan dan belang sebenar orang lain.
Bukannya aku suka tengok orang jadi bodoh tapi suasana dan manusia2 di tempat kerja menjadikan aku lebih berhati-hati. Berhati-hati. Waspada. Membataskan diri.

6.23 pagi.
Di Sabah pastinya pada waktu begini keadaan sudah menjadi terang dengan sinar matahari pagi.
Di sini masih gelap. Cengkerik pun masih menyanyi.
Pagi ini turun ke gelanggang tenis.
Tengah hari nanti ada jemputan makan tengah hari di rumah Ai bersama Kak Imah, sahabat2 di sini
Kelmarin aku membasuh kereta yang pada jangkaanku mungkin hampir sebulan tidak berbasuh.
Minggu ni juga banyak 'melayan' panggilan telefon daripada Azmi, one of my best friend yang bergelut dengan perasaan sama ada mahu berpindah ke Labuan @ berpatah semula bertugas di Klang. Hmmm.. Apa yg terbaik kau rasakan, kami semua cuma mahu kau sentiasa dalam kebahagiaan dan kegembiraan.

Terbayang jika sampai waktu nanti aku pula yang akan berpindah pulang ke kampung halaman.
Apakah mungkin aku dalam kesedihan lagi..?
Meninggalkan tempat kerja yang sekarang ini rasanya pasti ada kesedihan juga walaupun masih baru berada di situ.
Meninggalkan Kg Sri Gunung Pulai yang menjadi tempat aku menumpang hidup; sedar2 sudah lima tahun aku berada di sini. Banyak kasih sayang yg aku terima di sini. Pasti akan ada air mata apabila melangkah pergi dari sini. Bilakah? 

Tuhan,
Berikan kami kekuatan
Kurniakan kami ketenangan,
Tiada daya untuk menahan segala ketentuan
Hanya mampu berusaha berdoa dan mengharap
Agar hidup diberkati olehMu
Hari ini dan masa hadapan..

1 comment:

  1. sedih sgt entry ni kahhhnn :P
    gelora jiwa utk bpindah gitew...

    ReplyDelete

Terima Kasih / Thank You
http://bit.ly/1bNnzEh

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...