Thursday, 29 December 2011

Penghujung Disember

crazy-amazing collection of Google along 2011

 Dua hari lagi sebelum melangkah ke hari terakhir dalam tahun 2011.


Apa yang berlaku setakat ini? Menandakan berakhirnya cuti selama lebih kurang sebulan. Kenangan.. Aduhai..

1. Berhempas-pulas menyiapkan tugasan pada saat akhir. Mudah2an tugasan selamat sampai sebelum tarikh akhir. Im sorry, Prof ;p . Alhamdulillah, sekarang aku boleh fokus kepada tugasan matematik. Ini kena kerja lebih sebab aku jadi begini @_@ !

2. Tarikh 27 Disember merupakan tarikh mula bekerja untuk sesi 2012. Alhamdulillah dapat tugas dan selesai urusan menandatangai Skim Baru Perkhidmatan Awam (SBPA) yang orang asyik heboh-heboh. Aku? Pilih umur bersara paksa pada umur 60 tahun. Sekarang umur 27 tahun. Oh Tuhan, belum sampai separuh pun umurku sekarang ini untuk menuju ke angka 60 tahun itu. Di manakah aku pada ketika itu?

3. Meraikan kehadiran tahun 2012? Pada hujung tahun 2010 memasuki 2011, aku bersama kawan2 menikmati saat pertukaran tahun di kawasan tanah tinggi - Cameron Highland, Pahang. Kali ini aku terpaksa membatalkan hasrat kerana perlu menumpukan perhatian terhadap tugasan dan kebetulan pada 01 Januari 2012 akan ada perlawanan akhir untuk tenis perseorangan Kelab Kembara. Tunggu turn dapat hadiahkah walaupun kalah? :) 

4. Sekurang-kurangnya bertambah kegembiraan aku apabila dapat bertukar-tukar komen dengan kenalan2 di dalam forum. Cari Forum masuk, forum PPPJJ malas pulak masuk! Hishh.

5. Syukur alhamdulillah juga kerana keluarga di Sandakan semuanya dalam keadaan baik-baik sahaja. Semoga berpanjangan.

6. Hmmm apa lagi ya? OK, 2012 dijangka tahun yang sibuk. Exam.. Sebulan lagi akan ke Pulau Pinang untuk Kursus Intensif PPPJJ. Memandu la nanti dari Kulai, Johor ke USM, Pulau Pinang. Insya Allah akan larat memandu. Hmmm.. Rehat kena cukup.

7. Insya Allah tiada aral, bulan 3 aku mahu pulang ke Sabah. Seminggu pun jadilah..

Semoga kehidupan terus tabah dan aku diberikan kekuatan untuk menghadapi hari-hari mendatang. Sayang keluarga, sahabat, teman2 dan semuanya. Doakan yang terbaik untuk semua. 

SELAMAT DATANG 2012!

No comments:

Post a Comment

Terima Kasih / Thank You
http://bit.ly/1bNnzEh

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...