Saturday, 31 December 2011

Jam - jam terakhir 2011

Lebih kurang 3 jam sahaja lagi detik 12 tengah malam. Menandakan hari akan bertukar ke tahun 2012! 
Apa yang aku sedang lakukan saat ini?
OK.
Sekarang jam menunjukkan pukul 9.09 malam. Televisyen yang sedang terpasang menayangkan drama Cerekarama lakonan Tiz Zaqyah dan Remy Ishak - 'Aduh Sayang' tajuknya. Aku toleh2 begitu ja sebab sedang menaip ni..sambil mengemas buku-buku lama dalam tong buku.

Petang tadi aku ke Tesco membeli kabinet kecil untuk letak tv yang baru aku beli. LCD + LED kau! Melayang $$$ aku. Tv lama tu sudah tiga kali dibaiki tetap juga rosak. Masuk pusat kitar semula minggu depan. Lapang sedikit rumah ni..ahh habuk banyak. Siang tadi menelefon dan berbual dengan mak. Alhamdulillah semuanya baik-baik sahaja. 
Alhamdulillah, cuaca hari ini baik walaupun hujan sekejap semasa dalam perjalanan ke Tesco lebih kurang pukul 3.30 petang tadi.

9.13 malam.
Sambung sebentar mengemas buku-buku kuliah, buku-buku dan nota-nota lama yang sudah tidak relevan. Sempat aku membaca catatan nota2 kerja yang lama. 3-4 tahun lalu. Ada yang lucu dan ada yang 'eh, betulkah aku yang tulis ni??' hmmm. haha.

Subhanallah, Alhamdulillah, Allahu Akbar..
Indahnya cuaca dan suasana petang tadi. Seakan sudah sekian alam aku tidak melihat sinaran jingga mentari kala petang merangkak senja. Terang-benderang menyimbah ke atas pokok-pokok di 'banjaran mini' Gunung Pulai. Aku akui emosi kadang-kala dipengaruhi oleh cuaca.
Dan aku juga gembira sebab.. Tugasan Literasi Komputer & Bahasa Malaysia yang aku pos pada pukul 7.30 pagi, 29 Dis 2011 (dua hari lepas) tu, selamat sampai di PPPJJ sebelum tarikh akhir pada hari ini! Alhamdulillah.. Kecut juga kalau pensyarah tolak!

Baik. Aku sambung mengemas. Esok 1 Januari 2012. Turun ke Taman Perling untuk sesi bermain tenis seperti biasa. 

**
11.25 malam.
Siap mengemas buku2 kuliah dan bahan2 untuk P&P minggu hadapan. Alhamdulillah lapang kepala, lapang dada, lapang suasana dalam rumah sewaku yg kecil ni.
Tengok Berita Dunia Tv1.
Lapar.
Korek2 dapur apa yang ada.

Alhamdulillah..! Alhamdulillah..! Allhamdulillah..!

No comments:

Post a Comment

Terima Kasih / Thank You
http://bit.ly/1bNnzEh

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...