Monday, 22 August 2011

Kad PLUSMiles Touch n Go


Memandangkan aku berulang jarak yang jauh untuk ke tempat kerja, menggunakan PLUS merupakan satu daripada dua opsyen yang aku ada untuk sampai pada setiap hari bekerja. Jika ikut 'laluan dalam', jalannya agak sempit (jalan biasa) dan banyak kenderaan yang memenuhi jalan seawal pukul 6 pagi. Aku tergerak hati untuk membeli kad Touch n Go ini apabila berbual bersama rakan guru di tempat baharu. Kosnya sama tetapi memudahkan pergerakan pada setiap hari.
Aku membeli kad ini pada 20 Ogos semasa pulang dari kelas tambahan di Plaza Tol Sedenak. Kad berharga RM30.00 dan nilai di dalamnya ialah sebanyak RM25.00 (harga kad = RM10, rebate = RM5, nilai dalam kad = RM 20, kira jimat RM5. Sekali lalu tol kena bayar RM2.10 dan menjadi RM4.20 jika pergi-balik aku menggunakan lebuhraya PLUS ni. Memudahkan pengguna. Tidak perlu keluarkan duit setiap kali melalui tol. Ramai yang telah menggunakan kemudahan kad Touch n Go ni, aku ni lah antara pengguna yang ketinggalan. Yalah, sebelum ini tidak memerlukannya, sekarang barulah diperlukan. Selepas ini, boleh reload @ top up duit yang ada dalam kad di Stesen Shell Kulai (ini yang terdekat dengan aku berdasarkan tempat2 disenaraikan dalam laman web PLUSMiles ni). Aku juga sudah mendaftar sebagai pengguna melalui sistem dalam talian. Harap-harap dapat faedah dan keistimewaan yang ditawarkan. Maklumat lanjut segalanya tentang kad Touch n Go boleh didapati di SINI. Semuanya lengkap.

1 comment:

  1. saya dah ada...mmg menarik dan best...mesra pengguna...

    ReplyDelete

Terima Kasih / Thank You
http://bit.ly/1bNnzEh

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...