Saturday, 27 August 2011

27 Ogos 2011

Hari ini.

Pagi - aku sempat mengeringkan kain dalam mesin basuh, menyidai kain sehingga pukul 8.40 pagi dan bergegas ke SMK Taman Desa Skudai. Menggunakan lebuh raya. Pagi ini aku ada perjumpaan kelas amali untuk pelajar-pelajar biologi. Hari ini kami akan berbincang untuk menentukan tarikh melaksanakan kerja amali subjek biologi. Bertemu dengan beberapa orang kawan baharu mengambil subjek major yang sama. Diputuskan bahawa kami akan membuat amali pada tarikh 24 September 2011. Sebarang pindaan akan dimaklumkan. Selesai pada pukul 11, aku bertolak pulang ke Kulai. Singgah di Maybank bayar duit kereta dan singgah di TJ Mart Saleng beli jeruk bawang lagi. Sampai rumah aku bermalas-malas sambil online :p 

Pukul 2 petang, aku ke rumah Kak Imah di kampung sebelah. Ambil popia gulung yang aku pesan. Ada dua bungkus. Pulang ke rumah, aku singgah di rumah Syafiq bertanya pasal rempeyek yang aku pesan. Asalnya pesan rempeyek ni dengan Kak Ita tapi Kak Ita subkan kepada mak si Syafiq. Malam ni lepas tarawih baru ambil, kataku. Belum dimasukkan dalam plastik katanya. Sempat petik buah rambai depan rumahnya. Oh sempat singgah di rumah bekas anak murid, Farhah. Minta kotak untuk bekas simpan kerepek ubi dan popia gulung dalam penerbangan nanti.

Pukul 5 petang, aku mula mengemas buku-buku yang bersepah (sekarang pun x siap kemas lagi). Mengemas dan memilih barang2 yang patut dan boleh dibawa pulang ke Sabah. Lewat petang pukul 6.15, menantu tuan rumah datang bawa juadah raya? Lontong, sambal goreng, ayam masak merah dan sayur lodeh. Eh, awalnya masak. Bagi awal, mesti sebab esok aku sudah tiada di sini..sempat berbual2 dengan Kak Chom tuan rumah petang kelmarin.. Kemudian  si Zulkarnain adik Zainul anak Kak Ita / Tok Ketua Roskalana pula datang hantar juadah. Kenyanglah aku malam ini. Rumah x siap kemas lagi. Tadi di Facebook sempat berbual-bual dengan Sadrina. Itu ini. Selamat Hari Raya. Harap-harap raya kali ini lebih bermakna dan seronok. Pulang kali ini bawa CPU yang disuruh oleh kakak supaya bawa pulang ke Sandakan. Dengan 3 penerbangan esok.. JB-KL / KL-KK / KK-SDKN. Habislaaaaaa..

No comments:

Post a Comment

Terima Kasih / Thank You
http://bit.ly/1bNnzEh

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...