Wednesday, 20 July 2011

Log 20 Julai

Minggu yang sibuk (baru terfikir mahu menyibukkan diri) buat itu ini. Tiket! Pemantau! Hiking! Puasa! Satu persatu zup-zap dalam kepala.

1. Esok ada pemantau datang - Khidmat Bantu dari Bahagian Teknologi Pendidikan Johor (BTPNJ). Nabil dari PKG menelefon - "Datin Noraini, Puan Helen, Encik Osman". Silakan datang. Tengok apa yang ada.

2. Petang tadi sempat aku keluar selama sejam setengah - ke kedai hardware membeli cat kuning untuk tutup lukisan hodoh sepanjang dinding luar perpustakaan. Hantu betul catnya cat kapur tidak dapat cover cat lama! Kena beli undercoat! Fail. Nasib kamulah dapat tengok dinding dicat bercapuk-capuk. Dapat bantuan tukang cat pun buat kerja separuh hati.

3. Aku sayang JPN Johor! Haha. Baru dua minggu lepas aku hantar surat untuk waran tiket pulang hari raya ni, tadi dapat panggilan daripada kerani yang issue tiket tu. "Tarikh 27 Ogos fulled! " "OK, 28 Ogos pun boleh!". "Tarikh balik 4 September pun penuh!" "OK, bagi saya yang 5 September!". Settle. Dapat cuti seminggu dan paling penting tiket settle walaupun surat diapply kurang daripada tiga bulan.

4. Hujung minggu ni kawan-kawan buat trip ke Gunung Besar Hantu, N.9. Entah serius atau tidak tu. Besar hati mahu ikut! Boleh lesapkan diri hari Sabtu ni! 30 Ogos ni pula ada trip ke Broga + Tok Wan. Trip melancong dengan Azmi Neng Rahmah entah jadi atau tidak. Duh.

5. Esok ke Galeri Seni Johor. Jemputan untuk Majlis Perasmian dan Penyampaian Hadiah Pertandingan Melukis Permainan Tradisional Peringkat Negeri Johor. Selepas kerja, zup ke JB. Chitchat dengan orang-orang seni.

TUNGGU SURAT DARIPADA PPD TENTANG PERTUKARAN! Setakat ini, 'orang2 atas' tu belum bagitahu apa2. Tunggu aku terkejut dapat surat baru mahu explain "Oh, kamulah sebenarnya yang dicalonkan untuk keluar!". Berterus-terang lebih awal, kan lebih baik? X sebab aku meraung depan pintu pagar "oh tolong jangan keluarkan aku!" haha. Sekian. Sambung buat kerja.

No comments:

Post a Comment

Terima Kasih / Thank You
http://bit.ly/1bNnzEh

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...