Friday, 22 October 2010

Outdoors : I Found A New Me



Banyak sungguh perkara yang berlaku sepanjang bulan ini. Urusan kerja, urusan sampingan, urusan hobi baru, urusan itu, urusan ini, ke sana, ke mari. Lesen memandu tamat tempoh since dua minggu lepas pun aku tidak sedari! Yakin lagi merayap jauh-jauh hingga ke Tangkak.

Dalam entry sebelum ini, aku ada menyebut tentang hobi baru iaitu something yang ala-ala outdoor..i guess maybe sebab teruja tengok Fauziah Latiff buat satu trip ke Kuala Selangor bersama peminat-peminat beliau pada bulan Julai yang lepas. Sayangnya aku tidak berpeluang untuk bersama mereka. Sesungguhnya sebelum ini, aku bukanlah seorang yang suka dengan aktiviti luar dan lasak. Masih teringat pengalaman berkhemah di Sepilok, Sandakan Sabah sekitar tahun 2004 / 2005 yang lalu. Demi Tuhan, sesungguhnya pengalaman sepanjang lima hari berada di sana adalah sungguh menyeksakan. Tapak perkhemahan yang sempit, keadaan yang gelap (pihak pengurusan tempat tu tiada pasang lampu!), kemudahan asas yang ada disediakan tetapi sangat teruk..! (bilangan tandas sedikit dan tekanan air yang sangat rendah), ditambah lagi dengan keadaan hujan yang menyebabkan kawasan sekitar tapak khemah menjadi becak! Teruk!

Masa bergerak, pengalaman bertambah dan fikiran menjadi semakin dewasa. Setiap hari merupakan hari yang baru untuk lebih mengenali diri sendiri. Lima tahun kebelakangan ini, semenjak tinggal dan bertugas berhampiran dengan kawasan dikelilingi unsur-unsur alam semulajadi..perlahan-lahan menjadikan aku seorang yang gemarkan aktiviti luar dan mencabar. Seorang dua kawan yang juga mempunyai minat sama, menguatkan lagi kecintaan terhadap dunia outdoor. Hobi bermain tenis agak sukar untuk diteruskan memandangkan kemudahan yang terhad.  Gelanggang yang ada pun agak jauh..i found no hitting partners. 

Semoga aku dapat bertemu dengan lebih ramai rakan-rakan yang mempunyai minat sama dan paling paling penting hobi serta minat ini dapat diteruskan.

I love my life so far!

2 comments:

  1. seronok sebenarnya aktiviti outdoor nie,,! teruskan usaha anda ya..!

    ReplyDelete

Terima Kasih / Thank You
http://bit.ly/1bNnzEh

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...