Saturday, 23 October 2010

Main Perang-Perang!


i love you Janice!

Mengingatkan kembali peristiwa ini, adakalanya melucukan dan menggeramkan. Apa..? Aku kurang ajar..? Biadap..? Tidak beradab..? Melampau..? Rupa-rupanya aku diperhatikan selama ini..! Aku cuma mahu bercakap mengenai huruf A tetapi orang boleh bawa heret topik sehingga ke huruf Q.. Maaf, anda tersasar!

Tarikh  - 19 September 2010 (Selasa).
Cuaca  - Cerah dan sedikit berjerebu.
Masa    - Hampir pukul 10.00 pagi - 10.35 pagi.
Lokasi  - Tempat kerja (standardlahkan orang main perang-perang di tempat kerja).

Sesungguhnya dalam kejadian main perang-perang tersebut, aku tiada LANGSUNG menyentuh peribadi @ mempersoalkan hal kerja orang tetapi orang tersebut? Wah, mempersoalkan peribadi dan urusan kerjaku. Mahu tahu?

Bercakap pasal aku mengenai :
1. Aku gigih berFacebook dalam ruangan kerja.
    * Tahniah kerana mengambil berat akan hal ini. Insya Allah saya akan mengurangkan kegigihan saya berfacebook selepas ini. Terima kasih kerana memerhatikan saya. Anda memang cukup baik sebab anda tidak BERSEMBANG HUHAHUHA DI TEMPAT KERJA dan tidak MENJADI PENUNGGU KANTIN @ BERTAPA DI KANTIN SEHINGGA LAMBAT MASUK BERTUGAS. KERJA ANDA PERFECT @  SEMPURNA, kerana itulah anda menegur saya dengan cara yang sangat tidak berhemah. Anda tidak pernah MEMBUAT TUGASAN LAIN KETIKA BEKERJA SEPERTI MEMBUAT ASSIGNMENT KULIAH ANDA KETIKA BERSAMA MAKHLUK2 DI BAWAH TANGGUNGJAWAB ANDA. Anda juga menyatakan bahawa RAMAI yang tidak puas hati dengan saya dan apabila saya bertanyakan siapakah mereka-mereka itu, jawapan anda "Kalau saya cakap, nanti awak bergaduh dengan orang tu pulak". Anda cuba melibatkan orang lain untuk menutup kelemahan awak sendiri. Terus terang sahaja siapa orang-orang tersebut. Nampaknya orang-orang tersebut sudah salah tempat mengadu apabila mereka mengadukan hal saya kepada anda :p .Maafkan saya kerana anda menegur tidak kena waktu dan cara yang sangatlah salah. Anda juga menegur tentang saya dan kawan-kawan yang kononnya bercerita hal tempat kerja di dalam facebook. Adakah kami berbual mengenai anda? Hebat sangatkah anda untuk dijadikan topik perbualan kami? Anda memaklumkan bahawa anda tidak mempunyai facebook, justeru JIKA benar kami ada berkata mengenai anda di ruangan Facebook, bagaimana anda mengetahuinya? Adakah terdapat hantu @ polong @ pelesit @ orang minyak yang telah memaklumkan anda? Lagilagi "adalah orang cakap..." SIAPA ORANG ITU? SAYA MAHU TAHU.

2. Aku berbual di telefon dengan suara @ ketawa yang kuat.
    * Terima kasih kerana memerhati dan ingat akan tingkahlaku normal saya semasa bertelefon. Memang cara saya agak sungguh gembira ketika bertelefon. Adakah saya tergelak di cuping telinga anda..? Adakah saya tergelak bak halilintar di kawasan tempat anda berada..? Adalah SANGAT NORMAL dan boleh diterima apabila seseorang bertelefon dan adakalanya terselit dengan hilai tawa. Hal yang melucukan. Saya bertelefon di bilik @ ruangan tempat saya bekerja dan anda yang datang ke tempat saya lalu terdengar hilai tawa saya. Adakah saya patut dipersalahkan? Itu adalah NORMAL ok apabila orang bertelefon dan ketawa dengan kuat! Adakah ketika itu saya ketawa dengan kuat sepanjang saya bercakap di telefon..? Sudah tentu tidak. Anda amat mengingati ketawa saya semasa bertelefon kerana? Anda MELIHAT DAN MENGUMPUL PERKARA YANG ANDA FIKIRKAN SALAH SEDANGKAN ITU SEMUA ADALAH KELAZIMAN. Maaf, anda tersasar.

3. Aku kurang ajar, biadap dengan orang tua & melampau.
    * Terima kasih kerana melabel saya sedemikian rupa. Apabila saya bertanya, "Masa bila saya kurang ajar @ biadap?" - Jawapan anda "Banyak kali!". SILA JELASKAN DENGAN LEBIH TERPERINCI. Peristiwa saya membaling bakul dan anda terasa..? Mengapa perlu terasa? Ya , tindakan saya agak melampau tetapi itu menunjukkan serta membuktikan yang anda tidak berjaya mengawal makhluk2 di bawah tanggungjawab anda kerana anda yang berada di situ cuma membiarkan suasana bising dan makhluk2 bermain-main. Di mana fungsi dan peranan anda? Jangan cuba kaitkan suasana bising di situ dengan suasana bising di tempat lain kerana itu tidak boleh diterima logik. Ini bukan soal anda lebih tua atau saya lebih muda tetapi sikap dan timing anda yang sangat tidak betul. Meluahkan rasa tidak puas hati ketika saya sedang naik minyak? Adakah patut anda mencurahkan petrol ke dalam api yang sedang menyala? Di manakah rasional anda? Kepada tukang angguk, saya tahu anda faham apa yang saya cakapkan ketika perang itu sedang berlangsung. Anda cuma melihat saya sebagai biadap seperti yang dilabelkan tetapi perkara-perkara lain yang saya cakapkan? Di mana kewarasan anda semasa membuat penilaian!

4. Tidak puas hati daripada peristiwa lalu.
    * Ya Allah, sesungguhnya aku telah beranggapan bahawa peristiwa lalu itu sudah selesai. Peristiwa bulan April. Kerana apa? Selepas kejadian itu, saya dan anda telah boleh bercakap dan bertegur ketika melibatkan urusan kerja dan hal-hal penting. Saya juga melemparkan senyuman ketika berselisih dengan anda dan anda pun begitu juga, bukan? Daripada situ saya membuat kesimpulan bahawa hal yang lepas sudah selesai dan barang yang lalu telah pun dibungkus dan masuk ke dalam peti harta karun. Tup2? Anda mengungkit kisah tersebut??!! Bermakna, senyuman dan sapaan2 selama ini hanyalah PLASTIK SAMPAH BELAKA??!! Sesungguhnya aku tertipuuu.. Sekarang anda fikirkan di mana nilai anda. Di mana kedudukan anda sebagai orang yang lebih tua. Mahu lagi? Apabila saya cuba bercakap memberi penjelasan, apa tindakan anda - Membuat aksi menekup telinga sambil berkata "TAK DENGAR! TAK DENGAR!" OMG! Sikap seperti apa itu??!! Fikir sendiri.

5. Aku masuk campur urusan orang lain.
   * Saya akui saya masuk campur urusan 'kes' anda bersama orang lain yang juga kawan baik saya. Saya telah meminta maaf atas perkara tersebut. Anda tidak berpuas hati dengan update status saya di Facebook yang menyentuh perkara tersebut. Adakah anda membaca keseluruhan ayat tersebut? Apa yang saya tulis itu salah? Ada anda fikirkan. Anda tidak mempunya facebook dan tulisan di facebook itu di sampaikan oleh orang lain? Siapa orang itu? Kenapa tidak beritahu saya? Saya tahu siapa orang itu? ORANG TENGAH PALING TERUK YANG PERNAH AKU JUMPA. Berangan menjadi orang tengah tapi diri sendiri emosi apabila dijadikan contoh supaya dia faham situasi yang melanda. Orang Tengah haprak yang kerjanya menyiasat status orang dan sibuk membaca blog tulisan kawan kemudian sibuk 'menyampai-nyampai' cerita. Oh Tuhan, adakah orang seperti ini layak dijadikan orang tengah? Orang tengah sepatutnya EMOSI STABIL, YAKIN DAN MAMPU MENGINTREPRETASIKAN MAKSUD ORANG LAIN. Akhirnya? Orang tengah menambah bilangan orang yang tidak menyukainya dan siap block orang daripada Facebooknya. Oh, sesungguhnya aku tidak kebulur untuk berada dalam list fbnya itu. Berusaha menjadi orang tengah untuk menjernihkan keadaan tetapi hakikatnya ANDA TIDAK LAYAK UNTUK MENJADI BEGITU. Kalau emosi mudah terganggu, jangan berangan menjadi orang tengah kerana emosi anda tidak kuat untuk menerima kata-kata laha' daripada saya.

*Tidak puas hati dengan tulisan saya? Tepuk dada tanya selera. Lain kali jangan keluar topik apabila berbicara dengan saya. Saya cakap mengenai satu perkara sahaja tetapi anda meluahkan semuanya yang LANGSUNG tiada kaitan dengan situasi ketika peristiwa tersebut di atas. Sekian.

1 comment:

  1. nak komen pun gigil, nanti terlibat skali wpun sedia maklum mmg dah selalu dilibatkan wpun tak pernah ada keinginan nak melibatkan diri. kann? beb, u should be thankful sbb mereka ambil berat tentang kamu. tahu setiap gerak gerimu. diorg tau tak ko dah level 28 dlm GR haha?

    *feedjit ko tipu, aku online dari alor star, bukan KL. and plus, aku pakai XP jew...teringat ketika blog aku diceroboh oleh mendiang lantas aku difitnah dgn dahsyat

    ReplyDelete

Terima Kasih / Thank You
http://bit.ly/1bNnzEh

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...