Saturday, 11 July 2009

:: Ambush Kebun Petang Jumaat ::


Pada pukul 4.00 petang, hari Jumaat bersamaan 10hb Julai 2009..mendapat panggilan telefon daripada Encik Fatouree yang dipanggil abang Fatouree.. :

"Man, ko nak tak masuk kebun kite pegi ambil Pulasan..ajak Ai sekali..." - "OK..Settt!"

Vroooooooommmm...Satria Putih JGV ****
si Ai pun terus membelah jalan kampung menuju ke rumah Encik Fatouree (perjalanan tak sampai lima minit dari sekolah..hahahahaa..

Letih jugak...hampir pukul 5.30 petang barulah selesai. Tidak lupa juga mengambil buah rambutan dengan menggunakan alat pemotong yang main tarik2 je. Seronok. Ikutkan, lagi cepat ambil buah tu guna tangan (petik) sebab buah rambutan tu masak ranum dah melayut-layut rendah. Nak adventure punya kes..sanggup jugak pakai penjolok..bergegar otot-otot jantan..ahah!

taadaaaa.....!!!





SERONOK! Sementara musim buah ni, aku akan terjah lagi kebun orang..walaupun tidaklah gemar sangat makan buah-buahan kerana aku juga punya buah..hahahahaa...


11 comments:

  1. pokok durian tiada ka man..hehehe. berabis ko...
    -yon-

    ReplyDelete
  2. siok eh~durian?emhhh...dapnya...
    ~abby~

    ReplyDelete
  3. durian..? semestinya ada..akan d masukkan nanti gambarnya....

    adehhh menyempat lagi aku jengah ke sini sambil buat ini itu d skolah..adehhh arman..arman..

    ReplyDelete
  4. waduh..byk soalan belingkar di kpla hotak.
    1. ko ada buah?buah apa?perincikan..
    2. kewujudan sahabat lama yg mbuat come back-YON...

    motif sgt kan mkn buah2an tew,yela di sndakan ni lum g musim buah. musim mengawan kot..hehe
    nox, xsbr mo g berenang g nanti kan...bawa jah si sapinaz..

    ReplyDelete
  5. Buah jantan..hahaha..

    ya..come back si Yon selepas hibernation di Kutub Utara...

    Berenang..? Apaini..menyindir aku berenang di Seguntor ka..? Keyyyyy ko raen...

    Ya...raya ni kita berenang...bawa swimsuit....kita p tempat dalam kali ni..kami tarik kau! hahahhahaaa

    ReplyDelete
  6. subhanallah..sekarng musim buah..bestnyee masuk kebun..kita juga laa duk di perntauan..hikhikhik

    ReplyDelete
  7. terima kasih kepada saudari " :-) " atas kesudian meninggalkan catatan di sini..

    Happy Blogging..

    Blog anda juga menarik. Insya Allah akan saya lawati andai punya senggang waktu..

    ReplyDelete
  8. dah dah la durian..muak wei, kiri kanan sekolah bau durian je..haha

    p/s thanx utk kursus fotografi.. serius bes, man. nxt time ada kursus video..make sure u can make it! bleh ajar aku pastu.

    ReplyDelete
  9. wawawawa...ye durian dah habis..

    hmm..ye next time kte p kursus beramai2..lagi best..dapat g kursus best cam tu ok la..dapat jugak lari daripada suasana skolah yg cam sama je hari2...hmmm...

    ReplyDelete
  10. wakaka....gerak besar aku...ko kata ko ada buah...cian dia tak dpat balik Sabah baaa...

    ReplyDelete
  11. tau x pe kak...hah..wajib mengaku ada buah..itu yg d cari..weyhh blog ahkak tu meriah je dgn anak2..hmm bahagia..tambah lagi la bilangan tu..boleh lagi tu..kekekeke

    ReplyDelete

Terima Kasih / Thank You
http://bit.ly/1bNnzEh

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...